Núria Mendoza: No deixis mai de lluitar, al final amb esforç i tenacitat reps la teva recompensa

    Núria Mendoza és una jove promesa del futbol femení català, jugadora de l'Espanyol, és recent campiona d'Espanya amb la sub-17, juga amb la selecció espanyola i actualment està disputant la Copa de la Reina amb el primer equip de l'Espanyol.

  1. Quina és la teva trajectòria futbolística?

    Vaig començar a jugar a futbol quan tenia 5 anys i era pre-benjamina. Jugava en una lliga escolar de futbol sala a l'Escola Esportiva de Monistrol de Montserrat el meu poble. Jugava en un equip mixte on jo era la única nena.
    Quan vaig passar a la categoria d'aleví amb 11 anys, vaig entrar en les convocatòries de la selecció catalana de futbol sala amb qui vaig anar al campionat de seleccions autonòmiques sub.13 a Madrid.
    El meu primer any d'infantil, al 2007, va ser quan vaig donar el salt i vaig marxar a jugar a futbol 7 amb el RCD espanyol, i fins al dia d'avui. Vaig estar 2 anys a infantil amb qui vaig guanyar les dues lligues (2007-2008 i 2008-2009) i la Copa Catalunya (finalista la temporada 2007-2008, i guanyada a la temporada 2008-2009 any en que també vaig ser escollida millor jugadora de la final).
    La temporada 2009-2010 vaig passar a la categoria juvenil/cadet amb qui vam quedar subcampiones de lliga i hi vaig estar durant un any, després vaig pujar de categoria. Durant la pre-temporada de la temporada 2010-2011 vaig compaginar els entrenaments amb el B (que milita a la lliga nacional) amb torneigs i pre-temporada amb el A de Superlliga. Al no tenir 15 anys no podia jugar a Superlliga fins al desembre del 2010 que no els fes. Així que entrenava dos dies amb el B i un amb el A. Amb el pas del temps, quan acabava de fer els 15 vaig debutar a Superlliga en un partit a Zaragoza contra el Transportes Alcaine. Des del febrer ja vaig començar a entrenar cada dia amb el A a les ordres de l'Óscar Aja i anava combinant les convocatòries dels partits a cavall entre els dos equips. A dia d'avui, estic disputant amb el A la Copa de la Reina ja que a nacional ja s'ha acabat la lliga i val a dir que estic molt a gust i contenta perquè tot i ser partits importants i decisius estic tenint minuts cada partit. En quant a seleccions, actualment estic convocada amb la catalana sub.16 i amb la espanyola sub.17 desprès d'haver passat prèviament per la sub 16. Amb la catalana fa tres temporades que hi vaig (temp. 2008-2009 semifinalistes amb la sub.15, 2009-2010 campiones amb la sub.16 i aquest any també campiones amb la sub.16) i amb la Espanyola és el primer any que hi vaig. he disputat la segona fase classificatòria per a la fase final de l'Europeu del pròxim juliol a Nyon a les ordres de Jorge Vilda.

  2. Jugues a l'Espanyol, un dels grans del futbol femení però que fa poc es va parlar de la seva supresió. Creus que el futbol femení passa per un moment delicat?

    Està clar que la situació no és la millor però tampoc és tan alarmant com diuen. La terrible crisi que afecta el país de retruc també ha afectat al futbol femení. I abans no calia mirar tant el tema econòmic però en èpoques dolentes és normal que es miri més. Però amb l’esforç i la implicació de clubs i institucions la cosa tirarà endavant i al RCD Espanyol creuen en nosaltres no es deixaran perdre una secció tant important i amb tants èxits esportius.


  1. Amb 15 anys i ja has debutat a Superlliga, com t'hi has sentit?

    Molt agust i a l’hora amb una mica de pressió per ser més petita i haver de demostrar que serveixo per fer això i estar en aquesta categoria. El fet de compartir vestuari amb jugadores més grans i experimentades fa que aprenguis molt de totes elles. El nivell que imposa la categoria et fa créixer com a futbolista a marxes forçades. També cal destacar que el paper de l’entrenador (Óscar Aja) en el meu aprenentatge ha estat fonamental. A dia d’avui estic gaudint a cada minut sobre el terreny de joc, em sento molt agust i amb confiança en aquest gran equip.

  2. T'imaginaves arribar-hi tant jove?

    La veritat es que no. Aquestes coses no te les planteges, vas dia a dia i partit a partit, sembla que arribar a dalt de tot quedi molt lluny. Encara que es una gran satisfacció ja que aquesta bona evolució significa que ara per ara estic fent bé les coses.

  3. Pots compaginar bé estudis i futbol?

    Ara per ara a la ESO no estic tenint gaires problemes, tot i que he de ser molt constant i planificar-me molt bé les coses. La clau es ser organitzat i treballar dia a dia, encara que no negaré que és dur haver de fer els deures i estudiar en qualsevol estona que tinc oportunitat al tenir uns horaris molt apretats. La incògnita es veure com anirà de cara al batxillerat o a la universitat.

  4. Recentment amb la selecció catalana sub-16 heu aconseguit el Campionat d'Esapanya, us esperaveu aconseguir el títol quan va començar el campionat?

    La veritat es que no gaire. Confiàvem amb el nostre talent i les nostres ganes, però som un equip molt jove i amb poca experiència (moltes jugadores no havien competit mai amb la selecció). Ja que aquesta temporada a la sub.16 hi ha hagut un canvi generacional i més de la meitat de l’equip de l’any passat a pujat amb la sub.18. Tot i això les seleccionadores han sabut treure el màxim rendiment jugadora a jugadora a base de molt treball i dedicació. Hi ha hagut molt esforç per part de tots que finalment s’ha vist recompensat amb el títol.

  5. Catalunya és una gran potència del futbol femení espanyol, quines altres seleccions destacaries?

    Extremadura per la seva solidesa sobre el terreny de joc, les seves ganes i competitivitat, però sobretot pel seu bon joc defensiu combinat amb una bona rapidesa per sortir a l’atac amb jugadores molt ràpides a dalt. Porten tres anys arribant a la final del campionat i això es un bon símptoma.

  6. També has jugat amb la Selecció Espanyola, quin és el teu pròxim objectiu?

    Amb la selecció Espanyola sub.17 poder assistir a la fase final i guanyar l’Europeu aconseguint la classificació per al proper mundial. I a nivell d’equip aconseguir la Copa de la Reina.

  7. Una frase?

    No deixis mai de lluitar, al final amb esforç i tenacitat reps la teva recompensa.

  8. Què significa per tu el futbol?

    Tot. Es una manera de vida, d’expressar-me i de ser feliç fent el que més m’agrada i millor se fer. Quan jugo gaudeixo molt, les sensacions són molt bones i es una estona en que t’oblides de tot, el futbol passa a un primer pla i la resta marxa durant una estona.


Gràcies!



Posted under:

Share this post
No Responses to "Núria Mendoza: No deixis mai de lluitar, al final amb esforç i tenacitat reps la teva recompensa"